Näin vastuullisuus näkyy Pohjolan Matkan kyydissä

Pohjolan Matka on suomalainen perheyritys, joka on kurvaillut maanteillä jo vuodesta 1961. Ajamme yli 8 miljoonaa kilometriä vuodessa – sehän on yli 200 kertaa maapallon ympäri! Siksi pienilläkin asioilla on iso merkitys, kun kyse on ympäristöstä, turvallisuudesta ja vastuullisuudesta. Vuosittaisella vastuullisuuskyselyllä selvitämme, miten olemme onnistuneet asiakkaidemme mielestä. Kurkataan hieman tuloksiin!
Vastuullisuutta joka kilometri
Bussimatkailu on jo itsessään yksi ympäristöystävällisimmistä matkustusmuodoista, mutta haluamme viedä sen vieläkin pidemmälle. Kuljettajamme ovat koulutettuja ajamaan taloudellisesti, mikä vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä. Meillä on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti sekä Sustainable Travel Finland -merkki, jotka kertovat sitoutumisestamme kestävään matkailuun. Lisäksi olemme tehneet tuleville vuosille vastuullisuusohjelman, johon pääset tutustumaan täältä.
Miltei 1500 vastaajan voimin Pohjolan Matka arvioitiin vastuulliseksi toimijaksi arvosanalla 4,5/5. Tämä osoittaa, että asiakkaamme huomaavat ja arvostavat vastuullisuustekoja, joita teemme kestävän matkustamisen eteen.
Meille vastuullisuus tarkoittaa myös sitä, että matka on turvallinen ja mukava. Noudatamme tiukasti ajo- ja lepoaika-asetuksia. Lisäksi valitsemme yhteistyökumppanimme tarkasti, jotta matkoilla kohtaamasi palvelu on yhtä laadukasta kuin omamme.
”Monta reissua tehty ja kaikki pelannut hyvin, niin matkaa tilatessa kuin itse matkan aikanakin.”
– Asiakas vastuullisuuskyselyssä 2024
”Matkanvetäjät ovat olleet parasta ykkösluokkaa: ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua isolla sydämellä.”
– Asiakas vastuullisuuskyselyssä 2024

Ihmiset ensin
Asiakkaillemme sosiaalinen vastuu on tärkein vastuullisuuden osa-alue – näin kertoi yli 60 % vastuullisuuskyselyyn vastanneista. Se tarkoittaa muun muassa:
✔️ Kotimaisten ja paikallisten yhteistyökumppaneiden tukemista
✔️ Kasvollista vastuunkantoa henkilöstöstä, asiakkaista ja yhteistyökumppaneista
✔️ Työ- ja asiakastyytyväisyyttä sekä työturvallisuutta
Vastuullisuus on myös henkilöstön hyvinvointia. Tyytyväinen henkilöstö mahdollistaa laadukkaan asiakaskokemuksen, ja siksi panostamme koulutukseen ja esihenkilövalmennukseen.
”Kotimainen yritys, todella hyvät ja palvelevat kuljettajat.”
– Asiakas vastuullisuuskyselyssä 2024
”On hyvää matkakokemusta, jo työporukan kanssa ja muutenkin yksin matkustaessa. Teillä on myös ystävälliset, kohteliaat kuljettajat! ❤️”
– Asiakas vastuullisuuskyselyssä 2024
Yhteenvetona voidaan todeta, että asiakkaiden vastauksissa korostuu kotimaisuus, ammattitaito, luotettavuus, palvelualttius ja ystävällisyys. Kiitos luottamuksesta – jatketaan yhdessä vastuullista matkantekoa!
Lue lisää palveluistamme ja hyppää kyytiin.