UKK – Usein kysytyt kysymykset

Bussi- ja laivapohjaiset matkapaketit

Internetin kautta varattaessa ei kaikilla matkoilla pysty varaamaan kaikkia lisäpalveluja suoraan. Tällöin varaukset voi tehdä ottamalla yhteyttä matkatoimistoomme tai lisäämällä varauspyynnön viimeisessä vaiheessa tulevaan lisätiedot kenttään.

Matkavarauksen yhteydessä toimitetaan varausvahvistuksena toimiva lasku, matkaohjelma sekä tarvittaessa matkaan liittyviä muita asiakirjoja. Internet-varauksissa matkaohjelmat ja muut asiakirjat ovat sähköisinä linkkeinä sähköpostilla tulevassa varausvahvistuksessa. Matkan alkaessa saatte matkaliput kuljettajaltamme tai lähtöselvittäjältämme satamasta ja hotellihuoneen nimellänne hotellista.

Saatte matkaliput kuljettajaltamme tai lähtöselvittäjältämme satamasta ja hotellihuoneen nimellänne hotellista.

Tehdystä varauksesta tulee sähköpostiinne varausvahvistus. Tarkistamme myös jokaisen varauksen erikseen, mikäli varauksessa on epäselvää, otamme yhteyttä asiakkaaseen ensisijaisesti sähköpostitse.

Matkan voi perua ottamalla yhteyttä matkatoimistoomme mielellään soittamalla. Matkojen peruutuksissa noudatamme yleisiä matkapakettiehtoja sekä Pohjolan Matkan lisä- ja erityisehtoja.

Bussien kantavuussäännösten takia joudumme rajoittamaan matkatavaroiden ja henkilökohtaisten tuliaisten enimmäismääräksi 20 kg/matkustaja.

Lähtöselvittäjämme on satamassa sijaitsevassa lähtöselvityspisteessä n. 1 h 15 min. ennen laivan lähtöä ja häneltä saa esittämällä laskun/varausvahvistuksen maihinnousukortit. Lähtöselvityspiste on merkitty Pohjolan Matka -kyltillä.

Muutokset onnistuvat vain ottamalla yhteyttä matkatoimistoon puhelimella tai sähköpostilla. Alle 3 vrk ennen lähtöä tehdyistä muutoksista (esim. lähtöpaikan- tai nimenmuutos) veloitamme 12 euroa muutoskuluja.

Lähtöselvittäjämme on satamassa varauserittelyssä ilmoitettuna aikana, yleensä 1 h 15 min. ennen lähtöä. Suosittelemme tulemaan satamaan hyvissä ajoin ennen laivan lähtöä.

Mikäli haluatte tehdä yhteisen varauksen, varaaminen onnistuu vain ottamalla yhteyttä matkatoimistoon. Jos molemmat tekevät oman varauksen, voi kukin varaaja valita haluamansa lähtöpaikan.

Matkan hintaan sisältyvistä käyttämättä jätetyistä palveluista ei ole oikeutusta hyvitykseen. Mikäli liittymäkuljetus on lisämaksusta, voi käyttää ja maksaa vain toisen suunnan kuljetuksen.

Tarkista toimistoltamme oletko laittanut varaukselle oikean sähköpostiosoitteen.

Liittymäkuljetuksia satamaan järjestetään eri puolilta Suomea. Pysäkit on määritelty reiteittäin etukäteen ja matkan kesto satamaan aikataulutettu pysähdysten mukaisesti. Varmistaaksemme aikataulussa pysymisen, lisäpysäkkejä ei valitettavasti voida lisätä pysäkkeihin.

Bussipysäkillä tulee olla 15 min. ennen ilmoitettua lähtöaikaa.

Pohjoismaihin ei tarvita passia, mutta kuvallinen henkilöllisyystodistus on kuitenkin hyvä olla mukana. Viroon ja Venäjälle tarvitaan passi, Viroon matkustettaessa käy myös uudenmallinen henkilökortti. Venäjälle matkustettaessa on passin oltava voimassa vähintään 6 kk matkan jälkeen.

Myös muihin maihin matkustaessa Suomen kansalaisella on oltava yleensä passi. Kun liikutaan Schengenin säännöstöä soveltavasta maasta toiseen, matkustusasiakirjaa ei yleensä viranomaisen toimesta tarkasteta. Matkustajan on kuitenkin pidettävä mukanaan voimassa olevaa kussakin jäsenmaassa hyväksyttyä matkustusasiakirjaa (passia tai uudenmallista henkilökorttia). Huomaathan, että kuljetusyhtiöt tarkastavat matkustajien matkustusasiakirjoja myös sisäliikenteessä. (Lähde: www.raja.fi/ohjeita/matkustusasiakirjat).

Osa maista (esim. Venäjä) vaatii myös erillisen viisumin, kysy lisätietoa toimistoistamme.

Klikkaamalla laivayhtiön nimeä pääset suoraan heidän nettisivuilleen katsomaan voimassaolevat ikärajat. Viking Line, Tallink Silja, Eckerö Line ja Finnlines.

Junapaketit

Allegro junassa ei voi matkustaa e-viisumilla vaan matkalle tarvitset Venäjän konsulaatin myöntämän viisumin.

Viisumivapaasti Venäjälle voi matkustaa ainoastaan viisumivapailla risteilyillä.

Hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja ovat alkaen-hintoja, hinnat tarkistetaan tarjouksen tekovaiheessa mm. hotellihintojen, valuuttakurssimuutosten ja junalippujen kysyntäpohjaisen hinnoittelun takia. Eri junavuoroilla hinnoittelu vaihtelee mm. kysyntätilanteen mukaan.

Kun tarjouspyyntönne on vastaanotettu, saatte meiltä oheisen viestin sähköpostiinne:
Kiitos viestistäsi Pohjolan Matkalle. Matkamyyntimme on avoinna ma-pe klo 9.00-17.00. Pyrimme vastaamaan viestiisi 2 arkipäivän kuluessa toimiston aukioloaikana.

Jos ette saa oheista viestiä, pyydämme olemaan yhteydessä matkamyyntiimme numeroon 0201303303.

Matkavarausta varten pyydämme toimittamaan meille kaikkien matkustajien koko nimet, syntymäajat ja passinnumerot. Tiedot voitte toimittaa joko sähköpostilla myyntipalveluumme tai puhelimitse. Yhteystiedot saatte teille lähetetystä tarjouksesta. Halutessanne voitte pyytää meiltä salatun sähköpostiyhteyden jossa tiedot on turvallista lähettää.

Verkkosivuillamme olevat hotellit ovat muutamia esimerkkejä joihin junapaketteja on mahdollista tehdä. Laajan yhteistyöverkostomme ansiosta meillä on tarjota kymmenittäin erilaisia majoitusvaihtoehtoja tutuista ketjuhotelleista, viehättäviin boutique-hotelleihin. Kysy rohkeasti!

Linjaliikenne

Voi, jos tavaratilassa on tilaa. Pyörän kuljetushinta on 6 €.

Voi, mutta koira tulee olla saattajansa hallinnassa, kiltti ja se ei saa aiheuttaa häiriötä. Koiran kuljetushinta on 6€.

Osassa busseissa voi maksaa, mutta on hyvä varata tasaraha maksua varten.

Kyllä voi, siisteyttä noudattaen ja roskat keräten.

Kyllä,  pääsääntöisesti on.

Kyllä, pääsääntöisesti on.

Ei ole, sinun tulee varata oma lastenistuin mukaan halutessasi.

Mikäli lapsesi haluaa matkustaa yksin, voi hän matkaan  lähteä. Tällöin lapselle on hyvä täyttää lapsipassi, jossa näkyy saattajan ja vastaanottajan yhteystiedot. Lapsipassi on saatavilla sivuiltamme tai Matkahuollon kautta lippua ostaessasi.