Toimitusjohtajan kynästä: Mitä Pohjolan Matkalle kuuluu syksyllä 2024?

Ammattina matkailu Pohjolan Matkassa
Pohjolan Matkan toimitusjohtaja Johanna Lehtonen

Kesä yllätti meidät positiivisesti niin tilausajojen kuin matkatuotannon osalta. Odotamme saman positiivisen vireen jatkuvan myös syksyn aikana, tosin hieman maltillisempana. Valitettavasti linjaliikenteessä näkyi niin kotimaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden hieman hiipuva kysyntä ja lähdemmekin hieman pessimistisemmin odotusten kera syksyä kohden. Linjaliikenteen matkustamisen väheneminen näkynee jollakin aikajänteellä myös vuorotarjonnan määrän supistumisena. 

Syksy on vilkasta aikaa erilaisten asiakastapahtumien kuin messujenkin saralla ja tapaamme melkoisen määrän niin nykyisiä kuin toivottavasti myös tulevia asiakkaitamme! Loppuvuoden aikana toteutamme ainakin kaksi matkapalveluidemme kanta-asiakkaiden Sisäpiirin matkaa; syyskuussa Viroon Syysryssäyksenä ja joulukuussa Sigtunan joulumarkkinoille – muistahan pysyä kuulolla näistä kuten muistakin matkoistamme! Vuodelle 2025 matkatuotannossa palaa moni menneiden vuosikymmenten suosikki uudelleen koettavaksi uutuuksia unohtamatta. On ollut ilahduttavaa huomata, että pienryhmällä reissuun-konseptin kautta olemme saaneet jo useamman kymmenen ryhmän matkatoiveen toteutettua – yhdessä onnistumme! 

Niin tilausajoissa kuin DMC-toiminnassa kesän aherrus on tuottanut tulosta ja pääsemme hoitamaan alkuvuodesta Kainuuseen tulevien TUI:n matkailijoiden kaikki maapalvelut, joten toivomme vilkasta matkailijavirtaa alueelle. Muutoinkin kansainvälisiä matkailijoita vaikuttaisi olevan tulossa Suomeen varsin mukavasti loppuvuodesta. Kotimaisista uusista asiakkuuksista toivotamme IPK:n mestisjoukkueen tervetulleeksi palveluidemme käyttäjäksi monien muiden lisäksi. Etumme moniin muihin toimijoihin verrattuna on maanlaajuinen toiminta, joka mahdollistaa vaihtokuljettajien sujuvan vaihdon sekä mahdollisissa kalustorikkotilanteissa nopeasti korvaavan kuljetuksen onnistumisen. 

Loppuvuoden -24 aikana työlistallamme on mm. vuosittainen henkilöstön työtyytyväisyysmittaus (toivottavasti tulokset kehittyvät tavoitteidemme mukaisesti), niin asiakas- kuin henkilöstötyytyväisyyteen liittyvät digitalisaation hyödyntämiseen liittyvät kehityshankkeiden läpiviennit sekä toimintamme ympäristökuormitusta keventävät hankkeet mm. polttoaineen kulutuksen vähentämisen sekä kaluston uusimisen avulla. 

Tule mukaamme matkalle ja ole osana varmistamassa Pohjolan Matkan tie niin asiakkaan kuin henkilöstön ykkösvalinnaksi bussimatkailussa😊 

Iisalmessa 5.8.2024 

Johanna ”Jonna” Lehtonen 

Suosittelemme sinulle myös